Loading...

Inilah Bawang Paling Terbesar Di Dunia



[imagetag]


Petani ini tengah berbangga hati memetik Bawang Terbesar Seberat 8,150 kg Bawang ini pun dinyatakan sebagai bawang terberat di dunia. Mesammesem mania Peter Glazerbook berjaya mencetak rekod baru di dunia dengan memetik Bawang Terbesar Seberat 8kg ini. Pesara pegawai surevei Inggeris berusia 67 tahun ini, memang berniat untuk memecahkan rekod ini selama 25 tahun terakhir.

"Saya tidak tahu berat pastinya, hingga saatnya mereka menghitungnya ditimbangan," ungkap Glazebrook. "Perlu waktu sekira 25 tahun dari 30 tahun saya berkarier sebagai seorang petani, demi mendapatkan Bawang Terbesar Seberat 8kg raksasa ini," lanjut Glazebrook.

Sebelumnya, Glazebrook selalu nyaris mendekati kejayaan mencapai rekod dunia. Dirinya pun selalu menggunakan bibit yang sama setiap tahun untuk meraih rekod yang diiktiraf Guiness World Record.

Ditanya bagaimana kiatnya untuk mendapatkan bawang raksasa ini, Glazebrook mengaku dirinya selalu mengajak bicara tanamannya. Atas kejayaan ini, ia pun merasa bangga dan akan membawa bawang itu ke rumahnya dan memeliharanya dengan baik. "Bawang Terbesar Seberat 8kg ini terlalu berharga untuk dimakan," ucap Glazebrook.





[imagetag]




[imagetag]


703302


[imagetag]




Dedic Ahmad
Inilah Bawang Paling Terbesar Di Dunia
By Pemulung News
Published: 2013-02-15T22:45:00-08:00
Inilah Bawang Paling Terbesar Di Dunia
5.0 99 reviews
Inilah Bawang Paling Terbesar Di Dunia
Posted by: Risalahati Dedic Ahmad Updated at: 22:45